ZAWODOWA INTERPRETACJA

W interpretacjach zachowań ekonomicznych spotykamy się bardzo często z pojęciami n a- śladownictwa i chęci wyróżnia­nia się. Pojęcia te opisują motywację wspomnianych zachowań, przy czym wydaje” się, iż „chęć wyróżniania się” odnosi się do mo­tywów raczej wyraźnie uświadomionych sobie przez odnośne osoby, podczas gdy naśladowni­ctwo może być motywem, a raczej dążeniem, nie zawsze w pełni uświadomionym. Wspomniana chęć wyróżniania się leży u pod­staw takich koncepcji, jak: konsumpcja ostentacyjna (conspicuous consumption); efekt pokazowy (demonstration effect) czy współzawodniczenie w kon­sumpcji.

Witaj na moim serwisie o hobby! Mam nadzieje ze wpisy jakie tutaj zamieszczam przypadły Ci do gustu i dzięki nim zdobędziesz takie informacje jakich potrzebujesz ! Zapraszam doczytania !
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)